บทนำ พระวินัยปิฎก พระสุตตันตปิฎก พระอภิธรรมปิฎก ค้นพระไตรปิฎก ชาดก หนังสือธรรมะ |
๔. หิมวนฺตสุตฺตวณฺณนา [๒๔] จตุตฺเถ ปทาเลยฺยาติ ภินฺเทยฺย. ฉวายาติ ลามิกาย. สมาธิสฺส สมาปตฺติกุสโล โหตีติ อาหารสปฺปายอุตุสปฺปายานิ ปริคฺคเหตฺวา สมาธึ สมาปชฺชิตุํ กุสโล โหติ เฉโก สมตฺโถ ปฏิพโล. สมาธิสฺส ิติกุสโลติ สมาธิสฺส ิติยํ กุสโล, สมาธึ เปตุํ สกฺโกตีติ อตฺโถ. สมาธิสฺส วุฏฺานกุสโลติ สมาธิสฺส วุฏฺาเน กุสโล, ยถาปริจฺเฉเทน วุฏฺาตุํ สกฺโกตีติ อตฺโถ. @เชิงอรรถ: ๑ ม. สมานมนุญฺโ ๒ ม. สงฺคาติ กิเลสสงฺคโต สมาธิสฺส กลฺลตากุสโลติ ๑- สมาธิสฺส กลฺลตาย กุสโล, สมาธิจิตฺตํ หาเสตุํ กลฺลํ กาตุํ สกฺโกตีติ อตฺโถ. สมาธิสฺส โคจรกุสโลติ สมาธิสฺส อสปฺปาเย อนุปการเก ธมฺเม วชฺเชตฺวา สปฺปาเย อุปการเก เสวนฺโตปิ, "อยํ สมาธิ- นิมิตฺตารมฺมโณ, อยํ ลกฺขณารมฺมโณ"ติ ชานนฺโตปิ สมาธิสฺส โคจรกุสโล นาม โหติ. สมาธิสฺส อภินีหารกุสโลติ อุปริ อุปริ สมาปตฺติสมาปชฺชนตฺถาย ปมชฺฌานาทิ- สมาธึ อภินีหริตุํ สกฺโกนฺโต สมาธิสฺส อภินีหารกุสโล นาม โหติ. โส ปมชฺฌานา วุฏฺาย ทุติยํ สมาปชฺชติ, ทุติยชฺฌานา ฯเปฯ ตติยชฺฌานา วุฏฺาย จตุตฺถํ สมาปชฺชตีติ.อรรถกถาภาษาบาลีอักษรไทย เล่มที่ ๑๖ หน้า ๑๐๙-๑๑๐. http://84000.org/tipitaka/atthapali/read_th.php?B=16&A=2454&modeTY=1 The Pali Atthakatha in Roman :- http://84000.org/tipitaka/atthapali/read_rm.php?B=16&A=2454&modeTY=1 อ่านอรรถกถาแปลไทย :- http://84000.org/tipitaka/attha/attha.php?b=22&i=295 เนื้อความพระไตรปิฎกฉบับหลวง :- http://84000.org/tipitaka/read/r.php?B=22&A=7377 พระไตรปิฎกฉบับบาลีอักษรไทย :- http://84000.org/tipitaka/read/pali_read.php?B=22&A=7319 The Pali Tipitaka in Roman Character :- http://84000.org/tipitaka/read/roman_read.php?B=22&A=7319 สารบัญพระไตรปิฎกเล่มที่ ๒๒ http://84000.org/tipitaka/read/?index_22
|
บันทึก ๒๖ มกราคม พ.ศ. ๒๕๖๑.
การแสดงผลนี้อ้างอิงข้อมูลจากอรรถกถาภาษาบาลีอักษรไทย.
หากพบข้อผิดพลาด กรุณาแจ้งได้ที่ [email protected]